Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Miért ne tegyenek ki a szülök a gyerekükről félmeztelen képet...se!

2017. november 07. - VargAda

Ezt a cikket már láthattátok, de most újra megosztom veletek, mert még mindig aktuális. Nekem van egy egy éves kislányom, és rengetegszer kérték már tőlem, hogy tegyek fel róla képet, de minden esetben elutasítottam, és ez így lesz addig amíg ő nem akarja, hogy másként legyen. Nem dugdosom, csak óvom és itt vannak az okok, hogy mitől és miért is?

Napok óta azon gondolkodom, hogy miként értessem meg emberekkel, hogy miért ne tegyenek ki a gyerekükről félmeztelen képet?

Egyrészt a gyermeked nem tudja azt mondani, hogy "ne tedd", hiszen vagy még olyan kicsi, vagy nem is érti mi történik a vele készült képpel. Hiszen ő csak azt látja, hogy fotó készül, bele vigyorog a kamerába, meg is nézi, mert az érdekli, de ő utána nem tudja mi lesz a képpel. Neki vannak jogai, amit bár nem tud érvényesíteni, de később számon kérhet téged, ha meglátja a róla készült képet, ami lehet nem miatta, hanem magad miatt került fel az internetre. Nem szabad elfeledni, hogy ami egyszer felkerül az internetre az végérvényesen ott is marad.

Meglehet még az is, hogy ezzel te magad is példát tudsz mutatni a későbbi életéhez, értéket mutatva mit szabad, és mit nem.

Másrészt, nagyon veszélyes. Ugyanis tény, hogy egyes pedofil oldalakon lévő fotók FELÉT a gyerekek családjainak facebook és egyéb közösségi oldalairól lopják el...a felét!!! Csak egy olyan legyen aki felismeri, és elcsalja, főleg ha még meg is osztjuk mit szeret enni, inni...

Harmadrészt, lehet a gyermeked nagyon szép, utálhatod szívből, hogy rohan az idő és mindent meg akarsz osztani róla...de mi van, ha ez nagyon sok embert zavar? Vagy ha valaki éppen olyan élethelyzetben van, hogy ezt nem tudja elviselni. Bevallom amíg nem volt gyerekünk, én is nehezen viseltem el a gyerekes képeket, mert akkor még úgy volt, hogy nem lehet babánk természetes úton...megláttam és tovább tekertem, először, másodszor, ötödször...századjára leállítottam a követést, és végül - végső elkeseredésemben! - töröltem az illetőt..és ez bennem okozott hatalmas törést. Én el tudom képzelni, hogy ez tényleg másokat is zavarhat.

daniela-rey-357048.jpg

De ami nagyon fontos, és ezerszer le kell írni, mert mindig aktuális: "A saját gyerekedről se, és más gyerekéről se posztolj meztelen, a gyereket bántó, megalázó, őt kiszolgáltatott, sérülékeny helyzetben ábrázoló fotót!"

VAdrienn

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr8113197863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása