Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Quentin Gréban - Szeretlek anya! 31 őszinte vallomás

2018. július 12. - VargAda

1480009_2.jpgSokszor azoknak fogalmazzuk meg a legnehezebben, hogy mennyire fontosak nekünk, akiket a legmélyebben, megmásíthatatlanul szeretünk. Akikkel a kötelékünk nem vágható el.

Ők az édesanyáink, és ezek leszünk mi is valakinek, amikor anyává válunk.

Ahogy megpillantottuk a zseniális művész, Quentin Gréban festményein az anyákat, éreztük, hogy mennyire jó lenne magyar alkotókat felkérni; írják meg gondolataikat, meséiket, vallomásaikat a belga illusztrátor képei mellé.

Így állt össze ez az album, telis-tele hiteles írásokkal az anyaság sokszínűségéről.

Almási Kitti, Balázsy Panna, Berg Judit, Boldizsár Ildikó, Csapody Kinga, Erdős Virág, Farkasházi Réka Hadas Krisztina, Halász Judit, Havas Dóra, Horváth Lili, Karafiáth Orsolya, Kádár Annamária, Kárász Eszter, Koós Réka, Kozma Orsi, Krizsó Szilvia, Lackfi János, Nádori Lídia, Péterfy-Novák Éva, Rácz Zsuzsa, Schäffer Erzsébet, Soma Mamagésa , Szabó T. Anna, Szulák Andrea, Szurovecz Kitti, Tóth Krisztina, Tamás Zsuzsa, Tordai Teri, Turi Tímea, Ungár Anikó - ők vállalták, hogy megosztják velünk érzéseiket, emlékeiket, történeteiket.

Lepjük meg édesanyánkat, nyújtsuk át annak, aki épp anyává válik, olvasgassuk gyerekeinkkel, hátha könnyebb lesz átadni, hogy mit jelent: Szeretlek, anya!

 

KIADÓ: MANÓ KÖNYVEK/ OLDALSZÁM: 64 / KIADÁS ÉVE: 2018 /MŰFAJ: GYERMEKNEVELÉS

 

A Könyvhéten találkoztam a Szeretlek anya! című könyvvel. Nagyon megtetszett először a színei, majd a grafikája miatt. Mióta megszületett a kislányom, mindig - mint szerintem minden anyuka - neki veszem a könyveket, ruhákat… De ezt a könyvet, bármilyen önzőn is hangzik, magamnak szántam. Nem tudtam ott hagyni, egyszerűen kellett. 

Otthon mindenki csodájára járt, hiszen nem kis könyvről van szó (33cm x 24cm x12mm), a képek nagyok, egyszerűek és szépek. Mindent bemutat az anyaság jó és rossz oldaláról, amiről mi anyák nem mindig szeretünk beszélni. A kislányom szintén nagy élvezettel térdelt a könyv elé, és nézegette a képeket, mutogatta, hogy “baba, brüm-brüm”, vagyis autó, “machi”, “hurci”, és lapozgatta sokszor. Akárhányszor átlapozta, én mindig találtam valami újdonságot a képeken. Imádtam a hordozós, cicizős, az alvó babát néző anyukás képeket. Aztán amikor ő is elment aludni, és a házra csend telepedett, elolvastam egy szuszra mind a 31 őszinte vallomást, neves édesanyák, édesapák tollából. Mindenféle érzelemmel találkoztam… 

“Anya, anyám, anyu, anyuka, anyukám, anyuci, anyuci ám, mama, mami, mamikám, anyukám, mamuskám, anyácskám, mamácskám, édes. 

ÉDESANYÁM.“

 

Sokszor magamra ismertem. 

Sokszor egyszerűen csak könnybe lábadt a szemem. 

Sokszor csak a képeket néztem és elképzeltem, hogy vajon milyen jól mutatnának a szobában, de nem. Ez a könyv csodaszép, vigyázni kell rá, hogy majd ő is olvashassa, ne csak a képek érdekeljék. Ebben a könyvben rejlik nagyon sok érzelem, amit mi anyukák nap mint nap megkapunk, csak a nagy rohanás közepette lehet, nem is figyelünk rá eléggé. Minden gyermek egy csoda, még akkor is, ha valamilyen oknál fogva nem érkezik meg…- mert erről is olvashatunk. De ha már ott van, velünk, akkor rád tör valami megfoghatatlan kapcsolat, ami bárhol és bármikor magával ragad. Az anyaság az egyik legnehezebb munka, sok lemondással jár, de mégis van valami varázsa, ahogy a gyermeked minden nap változik, nő, okosodik, fejlődik… Ahogy elképzeled, milyen felnőtt válik belőle. 

“Én akkor is veled leszek minden napsugárban, minden esőcseppben, minden szellősuhogásban.

Mert megígértem… “

Ez a könyv bárkinek tökéletes ajándék, nem csak anyukáknak, apukáknak, hanem nagyszülőknek, unokáknak is. Leendő családoknak, akik szeretik az őszinte vallomásokat, csodálatos grafikákat Quentin Gréban festményeivel. 

Olvassátok szeretettel, 

VargAda

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr9314108173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása