Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Könyves Bloggerek Figyelem!

Workshop és ami mögötte van

2018. augusztus 14. - VargAda

Amikor elkezdtük a Kildarát, sosem gondoltam, hogy magam is kedvet kapok ahhoz, hogy könyvkritikákat írjak. Egyrészt mert nem éreztem magam olyan jónak, másrészt mert nem éreztem feladatomnak, hiszen rendezvényeket szerveztem, kiadókkal tartottam a kapcsolatot, manageltem a weboldalt… stb.  

A könyves bloggerkedést én mindig kívülről szemléltem. Nem akartam határidőkre elkészülni a recenziókkal, nem volt kedvem időre olvasni, és láttam a hibáit is a könyves bloggerkedésnek a kildarás bloggereken keresztül.

20180814_084029_0001.png

Nem könnyű, ha valaki ezt választja hivatásnak. Nagyon sok bloggernek adtam tanácsot, nagyon sokan meg is fogadták, és láthatóan haladnak felfelé azon a bizonyos létrán. Viszont azt is láttam, hogyan  égnek ki és tűnnek el nagyon tehetséges bloggerek, akiket vagy az élet, vagy az idő korlátai nem engedtek tovább.

Aztán megtanultam, hogy melyek azok a határok, amiket megengedhet magának a Kildara, és melyek, amiket soha. Mindennek - mai fejjel már tudom -, nagyon nagy ára volt.

Mindig azt kérem a bloggerektől, hogy ha nem tetszett a könyv - mert ugye ez is kardinális kérdés! - akkor magyarázzák meg miért nem, de minden könyvben van olyan, ami miatt (akár szereplő, helyszín…) mégis végigolvasta. A fikázást, és a lekezelő hangnemet viszont sosem lehetett eltűrni senkitől, semmilyen körülmények között. Volt nem egy olyan blogger, aki esküdözött, hogy ő tanulni akar és fejlődni, majd az első kritika után ha kérdésekkel küldtem vissza az írását, hogy ezekre válaszolj, mert ez vagy az nem világos, megsértődött, és elmenekült, mert szerinte túl sokat vártam el. Ezek a bloggerek hamar elmentek, és pont ugyanott totyognak mint előttünk.

Kicsit ugorva az időben, én tarthattam meg a könyves bloggereknek egy előadást a Könyvfesztiválon, ahol több pozitív, mint negatív véleményt kaptam, és bátorkodtam összeszedni minden bátorságomat, hogy tartsak egy könyves bloggerek részére összeállított workshopot, ami 180 perc körül jár most, és még mindig nincs meg benne minden.

 

Jöttek is a kérdések, miért fizetnének nekem? Mit tudok én, amit máshol nem tanítottak / írtak le?

Egyrészt, én nem csak könyves blogger vagyok, hanem a Kildara alapítója, és négy éve gyakorlatilag csak könyves dolgokkal foglalkozom, sok bloggerrel tartom a kapcsolatot, és még többel dolgoztam már együtt, és nem mellesleg sok kiadónak segítettem / segítettünk a munkánkkal. Másrészt, mert olyan tudás birtokában vagyok, amit én tényleg szeretnék átadni, mert a könyves bloggereknek szükségük van a képzésre.

Miért?

Mert ők a jövő!

Az ő véleményük fontos, az írónak, a kiadónak, a leendő olvasónak.

De, hogy legyenek jó bloggerek, ha senki nem mondja el nekik, hogyan kommunikáljanak, írjanak könyvkritikát, hogyan optimalizálják a blogjukat, mire figyeljenek egy játéknál, és hogyan építsék fel a saját brandjuket? Könnyű elvárni valamit a technikában jártas generációtól, ha nem fogjuk a kezüket, és segítünk nekik!

Miért kérsz érte pénzt? Miért nem tanítasz ingyen?

Mert a tudás hatalom - elég nagyképűen hangzik, de így van. Négy éve kitaláltam, hogy addig csinálom a Kildarát amíg nem lesz belőle mindenkinek pénze.

Nem lett.

A kiadók nem fizetnek egy kritikáért, de küldenek könyvet, megosztják a tartalmainkat. Az írók szintén.

Anno a könyves rendezvényeket elkezdtük, azóta mindenki író-olvasó találkozókat csinál, mi abbahagytuk, mert felesleges volt beállni abba a jó hosszú sorba, amit mások vezetnek. Megcsináltuk az országos könyves felmérésünket, nulla forintból. Nem lett reprezentatív, mert nem is annak szántuk, de elindult valami, és több irodalomtudományi kar, előadó, kutató kérte el tőlünk az adatokat, vagy került be szakdolgozatokba, előadásokba, ami nekünk óriási teljesítmény, remélve, hogy az olvasási szokásokkal jobban foglalkoznak majd. Mint ahogyan megbecsülik a könyves bloggereket, akik ha tisztességesen csinálják a munkájukat (mert ez munka!) akkor hiszem, hogy lehet belőle bevételük.

Azért nincs ingyen, mert ha te fizetsz érte, akkor komolyan is gondolod, és ez egy szolgáltatás. Kapsz érte tudást, tapasztalatot, lehetőséget, hogy megváltoztasd a rossz szokásaidat!

Mi történik a könyves workshopon?

Beszélgetünk, tematikus témákról, ami a könyves bloggerek mindennapjaihoz tartozik.

Hogyan legyen jobb a blog, a könyvkritika, milyen reklám lehetőségeket lehet okosan használni… és még nagyon sok minden, amit azért nem írnék le, mert tudom, hogy pár hónapon belül lesz olyan, aki hasonló dolgot fog “kitalálni”. Nem lóg bilibe a kezem. :)

Miért Te?

Mert minden tapasztalatom megvan ahhoz, hogy elmondjam neked.

A Kildara csapat vezetője - csapatmunka, egyéni teljesítmények.
Könyves blogger - mert egyedül is meg kell állni a helyedet.
Édesanya - ez utóbbi az időmanagement miatt szokott érdekes lenni!

Miért írtam le ezeket?

Mert sok olyan véleményt is kaptam, hogy hülyeség a könyves bloggerekkel foglalkozni, mert ők annyira nem is fontosak. Nem értek ezzel egyet, mert igen is kell nekik a képzés, hogy jobbak legyenek, és elérjék az olvasókat, a kiadókat és végül az írókat.

Vannak nagyon tehetséges bloggerek, akik több év munkájával építették fel egyedül magukat, és volt aki jelezte, hogy a tapasztalata ellenére is eljön, mert tanulni szeretne, és lehet lesznek olyan egymásnak szimpatikus bloggerek, akik képesek lesznek ezen a piacon együttműködni, példát mutatni. Egy könyves blogger is lehet olyan elismert, mint a beauty bloggerek, vagy bárki, aki megdolgozott a sikeréért!

 

A kérdés: te képes vagy megváltozni, hogy jobb legyél?

Ha igen, jelentkezzél itt: http://bit.ly/2OV4iXZ és gyere el!

 

Nem fogsz csalódni!

Várlak szeretettel:
VargAda

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr4914179489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása