Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Kezdjünk el blogot írni, na de hogyan?

Tartalomfejlesztés 1.

2017. november 26. - VargAda

Hello,

Ha blogot szeretnél írni, akkor az alap, hogy te magad tud mit szeretnél közvetíteni. Mi az amit szeretnél megosztani másokkal? Mikor elkezded, de még nem tudod merre haladj az úton, akkor ez a bejegyzés neked szól.

Ha próbálkozol, mert még nem tudod mi az, ami tényleg érdekel, azzal sincsen gond, de azért érdemes legalább címszavakba összeszedni.

Például: varrás, divat, anyaság, autók, játékok, könyvek, gyógyszerek, konyha, social média, gyerek, apa, szexualitás, speciális betegség, rák, dekoráció, otthon…

marketing-board-strategy.jpgEbből már láthatod, mi az, ami korhatáros, mi az, amivel kapcsolatban témákat kell keresned, vagy csak összeállítani egy sorrendet, mert már minden ott van a fejedben.
Ha ez megvan, mint mondjuk az én esetemben, akkor az egy nagyon jó kiinduló pont, hogy milyen témakörök érdekelnek téged. Mi az amiben te vagy a jó, rendelkezel megfelelő tapasztalattal, tudással, kíváncsisággal.

Példaként, nézzük meg azt ami engem érdekel: anyaság, konyha, könyvek, social media, tartalomfejlesztés

Négy különböző színű papír volt felragasztva a hűtőnkre ezekkel a címszavakkal, és ha eszembe jutott valami, azonnal felírtam. Napok alatt tele írtam, miről mi jutott eszembe. Egy hét alatt annyi ötletem volt, hogy azt sem tudtam melyikkel kezdjem. De legalább tudtam válogatni a témákban.

Az első 21-et osztom meg veletek, hogy lássátok milyen gondolataim voltak az anyasággal kapcsolatban:

  1. anyává válni,
  2. terhesség előtt, alatt, után, - én hogy éltem meg,
  3. milyen vitaminokat szedtem előtte, utána,
  4. szoptatási nehézségek – és ami nincs a könyvekben,
  5. Ma már máshogy csinálnám – egy év visszatekintés,
  6. A hazamenetel, és az össze para ami ezzel jár,
  7. mit adj a gyerekre: télen, nyáron,
  8. pelenka kérdés: mosható vagy eldobható,
  9. hordozás,
  10. Anya-idő,
  11. Apával-idő,
  12. rendszer kialakítása,
  13. fürdetés, mivel, hogyan?
  14. mit tegyél ki az internetre a gyerekedről és mit ne,
  15. Anyós/ok konfliktus kezelése,
  16. Kéretlen Tanácsok kezelése,
  17. Okoskodások és egyéb állatfajták: jön a gyerekorvos,
  18. Idegrendszeri kérdések – tapasztalatok,
  19. Fogzás – védőnői tapasztalatok,
  20. Játékok – amit kap és sose fog vele játszani,
  21. Gyerek elkezd járni, eléri a mosógépet is….milyen gyerek zárakat ismersz…megmutatom!

Itt egyszerű dolgom volt, mert ott volt az elmúlt év tapasztalata, és a tudás már ami mögöttem van, de itt segít az időrendiség.

Nézzük a könyvek témakörét:

  1. Mit olvasok…adjatok tippeket!
  2. Melyik könyvet utáltam és miért?
  3. Mit tegyek, ha a könyvem sérülten érkezik és a netről vásároltam?
  4. Honnan vannak a könyveim?
  5. Milyen a könyvespolcom, és neked?
  6. Mikortól (kor) olvasol? Mit?
  7. Mit jelent nekem az olvasás?
  8. Hogy olvasok? Angol, holland, magyar, könyv, e-book, letöltött könyv…
  9. Miért olvasok?
  10. Kedvenc könyvem?
  11. Kedvenc sorozatok?
  12. Mi volt az a könyv, amit a borítója miatt vettem meg?
  13. Ajánlott könyvek és azokkal kapcsolatos tapasztalatok?
  14. Könyves csoportok a neten – Top10
  15. Hol hirdessem magam, mint blogger?
  16. Hogy vegyem fel a kapcsolatot a kiadókkal?
  17. Mit várnak el a kiadók? Mi történik akkor, ha nem tetszett a könyv?
  18. Hogy írjak könyvkritikát, jól!!!
  19. Könyves bloggerként milyen social médiás felületeken érdemes megjelennem? Előnyök és hátrányok
  20. Könyves rendezvények górcső alatt. TESZT.
  21. Mit akarok üzenni a könyves cikkeimen keresztül másoknak?

Itt már nehezebb a témát felosztani, mert ott kezdődik a kérdés, hogy akarok könyves blogger lenni vagy sem? Ha igen akkor időrendiség sokat segít, de nem baj ha, mondjuk a könyveidet témákra osztod, akár műfaj, korbesorolás, írók szerint.

Én ezeket a papírokat felvittem egy excel táblába és igyekeztem a szerint a tematika szerint írni a blogot.

Folytatjuk...

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr913389037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása