Meghívást kaptam egy katalógus fotózásra, ami nagyon izgalmas volt, és egyben öröm volt látni, hogy rengetegen álltak be mögé, mint résztvevő, mint segítő szinten. Erről a katalógus fotózásról, és annak születéséről kérdeztem a főszervezőt, Anyabázis tulajdonosát, Kertész-Takács Kingát.
Miről szól az Anyabázis?
Kertész-Takács Kinga: Az Anyabázis egy nagyon hirtelen ötletből született magazin, melynek mottója: "Anyukáktól, Anyukáknak"
Az Anyabázis magazin alapvetően egy időszakos kiadványt készítő magazin, melyben az anyukák körül forog minden. Vállalkozó anyukák termékei és szolgáltatásai színesítik a kiadványainkat 100%-ban. Amikor megszületett az ötlet az a fő gondolat fogalmazódott meg meg bennem, hogy ki tudná jobban mire van szüksége egy anyukának, mint egy másik anyuka? Ezt az igényt próbálom kielégíteni, és egyúttal a vállalkozó édesanyákat is segíteni, hogy minél több olyan anyukához eljussanak a termékeikkel és vállalkozásukkal akik értékelik és szeretik az igényes, egyedi és stílusos baba-mama darabokat, esetleg a kismamaság ideje alatt lelki segítségre van szükségünk, de volt már szülésfelkészítő tanfolyamot tartó, vállalkozó mami is Nálunk. Tehát tényleg igyekszünk mondhatni a fogantatástól egészen sokáig, az óvoda kezdéséig segíteni az édesanyákat. De jövőben már tervben van, hogy az óvodás gyermekkel rendelkező anyukáknak is érdembe segítsünk igazán hasznos fejlesztő termékek bemutatásával.
Honnan jött az ötlet, hogy egy katalógusba összehívd a vállalkozó anyukákat?
KTK: Imádom a képeket, és imádok inspirációt meríteni, legyen az éppen az aktuális trend, vagy éppen lakberendezés. A kuponfüzet sikeressége után jött az ötlet, hogy mi lenne ha most én inspirálnék másokat a vállalkozó anyukák, csodás termékeivel.
Mi volt a fő koncepció?
KTK: A fő koncepció a katalógust illetően az volt, hogy adjon valami pluszt, ne csak képek legyen egymás után rakosgatva, hanem legyen mondandója, ezért igyekeztem olyan partnereket keresni akik valóban egyedi tartalommal tudják megtölteni a katalógus kiegészítő oldalait, így nagyon érdekes témájú cikkek is készültek.
A fotózást illetően az volt a cél, hogy ne csak egy fotós nap legyen, hanem egy kisebb élménynap, családi program akár. Rengeteg édesanya jött el babájával, amire mindenkit biztattam is, hiszen volt gyermekfelügyelet, gyermekprogram kicsiknek és nagyobbaknak egyaránt. Így támogatva partnereimet, az édesanyákat, hogy egy kicsit kiszakadjanak a napi rutinból, picit levéve a terhet a vállukról tudjanak kicsit olyan közösségbe lenni, ahol hasonló kérdések, problémát kerülnek szóba, ahogy hallottam rengeteg együttmüködés is született ezen a napon, aminek valóban örülök, rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, sokan már érdeklődnek a következő ilyen jellegű esemény után, de idén már más projektek vannak ütemezve, talán jövő tavasszal ismét belevágok.
Amikor ott voltam az előkészületeknél, láttam, hogy rengeteg csomagot kaptál az ország különböző pontjáról, hányan vettek részt ebben a projektben?
KTK: Valóban rengeteg csomagot kaptam, annak ellenére hogy sokan elhozták személyesen a terméküket! Nyilván nem minden résztvevő él Budapesten, így nyitott voltam, hogy bármilyen más módon megoldjuk, hogy részt tudjanak venni a fotózáson. Összesen, több mint 80 vállalkozó terméke és szolgáltatása színesíti ezt a katalógust, emellett pedig, több mint 15 fős szolgáltató egységgel dolgoztam, a projekt sikeressége érdekében. Volt fotós, videós, sminkes & fodrász, cukrász, nyomda és gyermekfelügyelők.
Meddig tartott maga a fotózás, és meddig az utómunka?
KTK: A napot korán kezdtük, 7-kor elkezdtük csoportosítani a termékeket, majd belevágtunk a nagy munkába. Este 7 óra körül végeztünk a fotózással, és még mire összepakoltunk, talán már éjfél is volt mire ágyba bújtam. Persze kislányom már hazafelé kidőlt! De nagyon büszke vagyok a gyerekekre akik modellt álltak nekünk, nagyon türelmesek voltak. Természetesen igazodtunk az igényeikhez, úgy volt kialakítva a nap menetrendje, hogy ha bármelyik baba elálmosodna akkor a másik gyerkőcöt tudjuk fotózni, bár erre nem számítottunk de egyszerre aludtak el, úgyhogy voltam improvizációs pillanatok. De mindent összevetve úgy érzem mindenki jól érezte magát, és pozitív élményekkel tért haza a nap végén.
Mi a célod a jövőben?
KTK: Nagyon sok tervem és még több ötletem van a jövőre vonatkozólag. A jövő évi tervek már kezdenek véglegessé válni. Mindig törekszem a megújulásra, két ugyanolyan jellegű kiadvány nem valószínű, hogy készülni fog, így úgy érzem joggal nevezhetem mindet egyedi és megismételhetetlennek, számomra az összes kiadvány egy-egy mű, és ugyebár a festő se fest két ugyanolyan festményt.
A katalógussal egy időben, november elején kiadásra kerül a kuponfüzet karácsonyi kiadása, amiben nagyon sok meglepetéssel készülök. 2019-ben pedig az lesz a célom, hogy még több édesanyához eljusson a hírünk, várhatóan több országos rendvényen is meg fogunk jelenni, illetve folynak tárgyalások, hogy az édesanyák jövőre már az újságosnál is találkozzanak az Anyabázissal. Számomra ez a jövő év legnagyobb kihívása, és izgatottan várom a megvalósítást.
Hol lehet megtalálni a kuponmagazint, annak akit érdekel?
KTK: A katalógus egyenlőre még a grafikus keze alatt szépül, november elején kerül kiadásra, online formában lesz elérhető az Anyabázis oldalán továbbá, kiemelt partnerünknél, a Bababarát Szállások aktuális hírlevelében is szerepelni fog. A karácsonyi kuponfüzet is hasonlóan kerül kiadásra, ezért érdemes követni az Anyabázis Facebook oldalát, ott minden újdonságról hírt adunk.
Köszönöm az interjút, és ha további információt szeretnél keresd a közösségi oldalakon az “Anyabázis-t”
VargAda
A képek mind Kertész-Takács Kinga tulajdona, azok felhasználásról ő dönt, ezért kérlek ne használd fel!