Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

KÖNYVKRITIKA: Amy Schumer - A deréktetovált lány

2018. június 02. - VargAda

 https://www.book24.hu/img/boritok/agave/Amy_Schumer_A_derektetovalt_lany_B1.jpgAmy Schumer, az Emmy-díjas komikus, színésznő és író, az Amynek áll a világ és a Kész katasztrófa sztárja az utóbbi években a szórakoztatóipar egyik legkeresettebb alakja lett, okos és egyben szatirikus humorával mindenkit lenyűgözött. A deréktetovált lány című első könyve rendkívül személyes hangvételű, üdítően őszinte és harsány esszék gyűjteménye. A megjelenését követően több hétig vezette a New York Times Bestseller-listát, humor kategóriában megnyerte a rangos Goodreads-közönségdíjat, és az egész nemzetközi média rendkívül pozitív kritikákkal méltatta

A deréktetovált lányban Amy visszatekint a múltjába, és történeteket oszt meg a tinédzseréveiről, a családjáról, a kapcsolatairól (és persze a szexről), melyeken keresztül megismerhetjük az igazi arcát. Annak a nőét, akinek megvan a bátorsága ahhoz, hogy feltárja a lelkét és kiálljon azokért a dolgokért, amikben elkötelezetten hisz. Ráadásul közben megnevetteti az egész világot.

A pofátlantól a romantikusig, a szívből jövőtől a szívszaggatóig, ez a rendkívül szórakoztató gyűjtemény egy jószívű, bátor és figyelmes embert mutat be. Legyen szó akár testi vágyról első látásra egy reptéri biztonsági ellenőrzés során, a szerelemről és házasságról alkotott véleményéről, a cross-fit edzőjének titkolt rossz szokásáról, vagy az introvertáltságról, Amy minden esetben elképesztő stílusban, felejthetetlenül mesél.

Hetekre eltűntem, aminek oka volt hogy elment a nagymamám, és ez egy kicsit földhőz csapott, és megviselt.  

KIADÓ: AGAVE KÖNYVEK| OLDALSZÁM: 304 | KIADÁS ÉVE: 2017 |
MŰFAJ: SZÓRAKOZTATÓ - HUMOROS / ÉLETRAJZ

Amikor Amy Schumer könyvét választottam már akkor elég komoly előítélet munkálhatott bennem, melyre olvasás során jöttem rá valójában.
Mert mit látunk a könyv borítón? Egy szőke, félmeztelen New York-i színésznőt, aki komikus filmekben szerepel, amit eddig nem láttam, de ennek a könyvnek a hatására biztosan meg fogom nézni.

Nagyon meglepett ez a könyv, minden értelemben.

Többször írtam már arról, hogy a gyengéim az életrajzi könyvek, és ezért is szerettem volna elolvasni Amy történetét, amit bár szórakoztató műfajba helyezték, de mégsem teljesen az. Persze vannak benne vicces részek, de a könyv erős, és kegyetlenül őszinte.

Ami feltűnt, hogy a könyvben nincsen tartalomjegyzék, így minden új fejezet, egy újabb meglepetéssel szolgált. Cserébe, nem tudod mi vár rád, amikor azt olvasod, hogy:
Nyílt levél a vaginámhoz” - itt megdöbbentem, és azt gondoltam, “ajajaj”,
Introvertált vagyok” - meglepődtem, hogy tényleg az,
Új gazdagnak lenni” - innentől kezdve viszont nagyon nehéz volt letenni a könyvet. 

Aztán megérkezett az, amitől életrajzi egy életrajzi könyv: a valóság! 

Megérkeztünk Amy vicces humoros, szőke hajzuhataga alatt rejtőző valósághoz, és ahhoz a lányhoz, aki szegénységben nőtt fel, a szülei elváltak, majd sokszor újraházasodtak, de ezt követően olvashattunk édesapja harcáról a sclerosis multiplex-szel, majd arról, hogy az milyen hatással volt Amy életére, és hogy az elmúlás milyen sokszor lép az életébe, kéretlenül. Örömmel olvastam, hogy milyen erős testvéri köteléke van Kimmel, a húgával. De végig követhetjük, hogy lett belőle híres “új gazdag” stand-up-os, és milyen nehezen küzdötte fel magát azon a filmes pályán, amit választott. De döbbenettel olvastam, hogy bántalmazták, valamint kihasználták élete folyamán, és ezt játszi könnyedséggel írta le, osztotta meg mindenkivel.

“Azért meséltem el ezt a történetet, mert kemény nő vagyok, nem pedig olyan, akit az emberek elképzelnek, amikor egy “bántalmazott nőre” gondolnak. De ez bárkivel megtörténhet. amikor olyan férfiba vagy szerelmes, aki bánt téged, ez egy egészen különleges pokol, mégis sok nő megtapasztalta már. Nem vagy egyedül, ha ilyesmi történik veled, és nem biztos, hogy megmenekültél, ha még nem történt meg. Én megtaláltam a kiutat, és soha többé nem térek vissza oda. Kijutottam. Gyere ki te is!”

Ráadásul ez a téma, engem mélyen megrendít, főleg, hogy tudom, mit jelentenek ezek a sorok! Továbbá a Kész katasztrófa filmjének vetítése alatt történt lövöldözésről és annak következményeiről és még sorolhatnám. Rengeteg nehéz történetet írt meg, majd mutatta meg a humoros oldalát. A naplóbejegyzéseken és az azok alatti magyarázatokon többször felröhögtem, vagy a listákon, “dolgok, amelyeket nem tudsz rólam”, “azok a dolgok, amelyek boldoggá tesznek” és végül  “azok a dolgok, amelyektől őrülten mérges leszek” (Hogy lehet az őrületbe kergetni valakit az Agymenőkkel?)

Amikor elolvastam és újra megnéztem Amy-ről valamint az életében fontos emberekről készült fotókat, rájöttem, hogy tényleg sok embert beskatulyázok, és ez bizony nem jó. Ezen érdemes változtatni! Azon is, hogy miként fogadd el magad olyannak amilyen, vagy, mert igenis ne higgy el mindent egy magazinnak, vagy egy reklámnak.

Ez a könyv szerintem azoknak szól, akik értik a humort, a valóságot és képesek magukon nevetni!

Egy dolog hiányzott nekem Amy könyvéről!
A +18-as karika :)

VargAda

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr5914019508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása