Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Gyerekkel TESZT - Bubba’s Downtown, avagy étterem tengeri fogásokkal

2018. október 04. - VargAda

Sok éve azt halljuk, hogy sajnos, mi magyarok nem eszünk elég halat. Igaz is lehet, hiszen a halételek elkészítése általában “macerás”, és napokig érezni lehet az “illatát” a lakásban.

img_20180824_142649.jpgÉn nagyon odafigyelek arra, hogy a lányom rendszeresen fogyasszon halételeket, és tényleg változatosan étkezzen az egész család, mert ez mindenkinek fontos. De személy szerint utálok bármilyen halas ételt elkészíteni otthon, inkább, ha tehetjük, szívesen fedezzük fel a közeli éttermeket.

Mióta megszületett, nem nagyon voltunk hármasban étteremben, ezért is örültem nagyon, hogy a belváros közepén megnyílt a Bubba’s Downtown halas étterem, ami baba-, és kutyabarát hely is egyben, mindamellett, hogy minden a halételek köré épül.

Nagyon tetszett, hogy tényleg gondolnak a gyerekekre. Műanyag tányérok, poharak, és gyerek evőeszközök álltak rendelkezésre, de még partedli is. A felszolgáló személyzet is jól kezelte, hogy tipegő is van az asztalnál és nem sziszentek fel, mikor egy-egy falat a földön landolt, mert hát egy két éves még nem tud szépen enni.

img_20180824_141922.jpg

Most, hogy itt a rossz idő, nagyon megörültem, hogy el lehet menni bárhová gyerekkel, mert már ő is érdekesnek találja az ilyen kimozdulásokat. Láttam rajta, hogy amikor megkapta a neki választott ételt, és hogy ő most úgy ehet, mint a nagyok, felcsillant a szeme. Jelentem, mindent megevett. De volt energiája közelről megcsodálni az üzlet ablakán lévő csodaszép rajzokat, rohangált egyet az Egyetem téren, az árkádok alatt.

Én meg örültem, hogy végre nem nekem kell napokig szaglásznom a hal után maradt “illatot”, hátradőltem, megittam a limonádémat, és élveztem a pillanatot.

img_20180824_131654.jpg

Na de miért is együnk halat?

A halak húsa laza szövetszerkezetű, könnyen emészthető, magas víztartalma miatt azonban gyorsan romló táplálék. Kedvező energia- és zsír-, valamint átlag 15-20%-os fehérjetartalma miatt is fontos a rendszeres fogyasztása.

A hal jó forrása a zsírban oldódó vitaminoknak, elsősorban az A- és D-vitaminnak, és ez növeli a betegségekkel szembeni ellenálló képességet. Továbbá B1- és B2-vitamin, valamint az ásványi anyagok szempontjából pedig vas-, szelén-, cink-, és jódtartalma is jelentős. Segít megelőzni a szív és érrendszeri betegségeket, ha több halat fogyasztunk. De a halfogyasztás statisztikája eléggé elkeserítő a magyar lakosságot tekintve. Egy év alatt egy ember, kicsit több mint 3 kiló halat fogyaszt, és valljuk be, az nem sok.

Tessék elmenni akár családostul a Bubba’s Downtown éttermekbe, és bátran enni a finomabbnál finomabb halételekből, ezzel is teszünk valami jót a testünkkel, lelkünkkel!

Fogyasszátok szeretettel:
VargAda

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr4714281481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása