Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

KÖNYVKRITIKA - Jenny McLachlan - Levelek a padlásról - Katicalányok #2 - Betty

2018. június 15. - VargAda

pink-levelek-a-padlasrol-katicalanyok2-betty.jpg“A Katicalányok története folytatódik!

Betty Plum még sosem volt szerelmes. De mintha áramütés érné, amikor új fiú érkezik a suliba, Toby ráadásul meghívja az alakuló zenekarába énekelni. Betty kétségbe esik, hiszen Katnek már megígérte, hogy vele indul az iskolai fesztiválon. Kat megsértődik, és Betty Tobyn is egyre kevésbé tud kiigazodni, akire ráadásul Pearl is rástartolt. Bárcsak élne még az anyukája, hogy tanácsot kérhessen tőle!

Amikor megtudja, hogy anyja ráhagyott a padláson egy titkolt levélcsomót a saját szerelmi történeteivel, Betty a levélköteget olvasva még inkább összezavarodik. Segíthetnek-e neki édesanyja történetei, hogy kiigazodjon a saját életében? Amit érez, az valóban szerelem? Milyen lesz az első csók? És segít-e megoldani az ilyen helyzeteket egy réges-régi Bettye Swann-lemez?”

 

KIADÓ: MÓRA KÖNYVKIADÓ/ OLDALSZÁM: 200 / KIADÁS ÉVE: 2017 /
MŰFAJ: IFJÚSÁGI / FORDÍTOTTA: Magyari Andrea

A PINK könyvekre jellemzően, ennek a kötetnek a borítója is igazán csajos lett.

Újra találkozhatunk az első rész szereplőivel, ezért is érdemes egymás után olvasni a könyveket. Amiért én nagyon várom a folytatást (harmadik és negyedik köteteket): remélem kiderül, miért is olyan gonosz némber Pearl.

Betty történetének kibontakozása közben váratlan felismerés ért. Egyrészt édesanya vagyok, és a kislányom másfél éves. A történetben Betty anyukája küzd a rákkal, és minden évre előre megírja a születésnapi köszöntő levelet, miközben kislánya még csak másfél éves. Ahogy halad előre a történet, úgy érkeznek meg sorra az anyai levelek, és nekem egyre több könnycsepp gyűlt a szemembe. Meghasadt a szívem mikor belegondoltam, én mit tettem volna. Valószínű, ugyanígy megírok sok mindent, naplókba és levelekbe rejtve. Édesanyám halála után én is kerestem valamit, amibe kapaszkodhattam volna, valami apró üzenetet, és ez a könyv engem ezért is hatott meg annyira. Nagyon szívhez szólóak az édesanya levelei, amivel próbálja segíteni lánya életét, tanácsokkal, apró de annál fontosabb emlékek megosztásával.

A könyv a fiatal Katicalányok történetét bontja ki most Betty szemén keresztül, aki keresi nőies oldalát, küzd a sulis helyzetekkel, de mindezeken felül próbál megbarátkozni édesapa új barátnőjével is. Kamaszodik, és ennek folytán nem várt helyzetbe kerül, mikor találkozik a tipikus rossz fiúval, és nem veszi észre legjobb barátja érzelmeit.

Biztosan veled is előfordult, hogy valami izgalmasra vágytál, hogy érezd hogy élsz, miközben nem vetted észre mennyire szerencsés vagy, mert van akinek pont úgy kellesz, amilyen vagy. Lehet ez most bután hangzott, de ez a könyv tényleg arról, szól, miként érted meg az embereket, hogyan ismered fel a saját érzéseidet, igényedet a boldogságra. Én meglepően sokat mosolyogtam Betty és Toby kapcsolatán, mert nekem is volt hasonló rossz fiú az életemben, akiért azt hittem mindent odaadnék, de az első csókban ha nincs meg az a bizonyos szikra, akkor lehet bárki olyan, amilyen, nem tudott levenni a lábamról. A szerelem belülről fakad, és nem a külsőségekből és ebben a könyvben ez nagyon szépen fel van építve!

Én személy szerint örülök annak, hogy a fiatalokhoz szól ez a regény, mert minden benne van, ami a fiatalok életében fontos. Iskola, barátságok, terhek, megoldások, ésszerű gondolatok. Tetszett, bármennyire is megríkattak az édesanya által írt levelek, mert igazán valódinak, őszintének hatottak.

Minden olyan fiatal lánynak ajánlom ezt a könyvet, aki meg akarja érteni, honnan indul a bizalom, a barátság, a szerelemhez vezető út. Van szerelem első látásra, mert létezik, de az igazi szerelem megvár, még akkor is, ha ezért túl kell esned sok sok buktatón!

Olvassátok szeretettel!

VargAda

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr7614050052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása