Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Panaszkezelés Dr. Oetker módra!

2018. szeptember 20. - VargAda

Ez egy olyan cikk lesz, amit az élt írt.

A lányom aki lassan két éves lesz, abban az életszakaszban van, hogy képes azt mondani, hogy: "nem"... nem az alvásra, nem a zöldborsóra, nem az evésre, nem a sétára… miközben mindegyiket űzi és imádja. De mindig igent mond a pudingra. Imádja a Paula féle „puzsingot” és ezért mindig tartunk is otthon belőle, biztos ami tuti.

Lelkesen ki is bontottam a Paula egyik pudingját és egy penészes foltot vettem észre rajta. A gyereknek is meg kellett mutatni, majd nyitottam a másikat és hála a jó égnek, annak nem volt semmi baja, főleg, hogy leteszteltem mielőtt a gyermek nekiesett volna. Csináltam egy képet, és elküldtem a férjemnek, hogy hozni kéne egy új adagot, mert hát... izé, ezt ki kell dobnom.

Majd tényleg a vesztesek teljes nyugalmával lefényképeztem a dobozt, a Paula fóliáját, és írtam a Facebookon a magyarországi dr. Oetkernek, hátha utána tudnak nézni, és ezzel el is engedtem a történetet.

paula_cikk.jpg

A magyar cégek sajnos nagyon rosszak a panaszkezelésben, és többször futottam már bele abba a mentalitásba, hogy amíg nem csapsz az asztalra, senki nem csinál semmit. Itt nem csapkodtam, mert tényleg bárkivel előfordulhat, ezért nem is számítottam válaszra, ami másnap meg is érkezett.

„Kedves Adrienn! Köszönjük a megkeresést! Sajnáljuk a negatív tapasztalatot, a képen látható LOT szám alapján Kollégáink már el is kezdték a probléma kivizsgálását. Kérjük, küldd el nekünk telefonos, e-mailes és postai elérhetőségeid, hogy Kollégáink tájékoztatni tudjanak a vizsgálat eredményéről és egy ajándékcsomaggal kárpótolhassunk az ért kellemetlenségért. Üdvözlettel: A Dr. Oetker csapata”

Először meglepődtem, másodszor megmutattam a férjemnek, aki csak annyit mondott „ezt így kell csinálni!”. Én nagyon jóleső érezés volt, hogy komolyan vették, mert sajnos a magyar mentalitás, és a végtelen pesszimizmus, ami körbeveszi a társadalmunkat, nem szokott egy penészes pudingot kivizsgálni. Érdekelt nagyon, hogy mi lesz a vizsgálat eredménye, válaszoltam nekik, és megköszöntem, hogy válaszoltak.

Másnap kaptam egy újabb e-mailt a postafiókomba, ahol ezt olvastam:

Kedves Adrienn!

Köszönjük, hogy tájékoztatott minket erről a súlyos minőségi problémáról. A mellékelt fotón valóban jól látható a penészesedés.

A hűtött termékeink esetében nem elég a gyártáskor ügyelnünk a minőségre, de ezt a szállítás és tárolás egyes állomásain is biztosítanunk kell.

Hasonló reklamáció sem erre a típusra, sem a többi Paula pudingra nem érkezett. Emiatt – egyelőre csak feltételezem – azt, hogy vagy a központi raktárból történő boltba szállításkor, vagy a boltban történt valami, ami miatt egyértelműen megszakadt a hűtési lánc.

Az adatok birtokában mielőbb kivizsgáljuk a hiba okát, hiszen a mi célunk a vevőnk számára mindig állandó és a tőlünk megszokott és elvárt magas minőségű termék biztosítása.

Természetesen, mihelyt a kivizsgálás lezárult, Önnek is küldünk jegyzőkönyvet.

Az Önt ért kellemetlenségért és kárért ezúton elnézését kérem, küldünk Önnek egy termékcsomagot, amellyel reményeim szerint kárpótoljuk Önt a bosszúságért. A kollégámnak megadott elérhetőségre a holnapi postával küldjük Önnek.

A kivizsgálásáig szíves türelmét kérjük! Megértését köszönjük!

Hétfőn csengetett a posta futárszolgálata, és a következő csomagot kaptuk!

paula_cikk2.jpg

Mielőtt jönnének a kommentek, hogy biztosan azért írom le ezeket, hogy idegesítsek vele bárkit, nem!
Azért írtam le, hogy a nagy cégek és a kicsik is tanulják meg, hogy lehet jól panaszt kezelni.

Mit ért el ezzel a dr. Oetker?

Egyrészt, olyan terméküket is megkóstoltuk, amit lehet, máskülönben nem vettünk volna meg. Illetve, hogy ezután is bátran fogok vásárolni Paula terméket, mert látom, hogy nekik is fontos, hogy miként bánnak a vevőkkel.

Engem a mai Magyarországon ezzel a hozzáállással nagyon megleptek, és ezúton is köszönöm, hogy komolyan vették a problémát, az ajándékcsomagról nem is beszélve.

VargAda

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr7814252831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

funfun 2018.09.21. 17:32:12

Hát igen, erre mondják, hogy európai módon viselkedtek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.21. 17:32:54

Szívesen megosztanék én is egy igen kedvező tapasztalatot, de ahogy látom, a kommenteket nem nagyon engeded megjelenni, az utolsó két hónapos, de amúgy is alig vannak - vagy csak nem engeded ki őket. Talán elgondolkodhatnál azon, vajon ilyen kevés komment esetén van-e értelme az előzetes moderációnak.

Indriq 2018.09.21. 17:32:57

Okés, happy end. De nem szeretem ezt a rohanjunk a facebookra panaszkodni hozzáállást. Mindenki azt hiszi, hogy az őt ért sérelem minimum világháború de legalább személyes sértés. :) A közösségi média minden negatív dologra különös sebességgel kap rá. De kérdem, mindig igaza van a panaszkodónak? Jelesül most se biztos, hogy a gyártó hibázott, az eladó üzlet is lehetett a ludas, ám a fb poszt kényszerhelyzetbe hozza a gyártót.

VargAda 2018.09.21. 17:35:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a kommentek moderálása, sajnos maradni fog, mert van egy aktív ember aki zaklat. Ha vége lesz azt megírom, de ettől függetlenül érdekel a tapasztalatod.

VargAda 2018.09.21. 17:43:03

@Indriq: erről a cikkről én tájékoztattam a dr. Oetkert, és kértem az engedélyüket. Ők megköszönték a kedves sorokat.
Ma megérezett a vizsgálat jegyzőkönyve ahol bebizonyosodott, hogy hőlánc megszakítása volt a probléma. Lehet a bolt, a szállító hibája...én a pozitív példát akartam megmutatni.
Szép napot.

Kánikula 2018.09.21. 18:29:08

A Kalifa ugyan így járt el egy zacskó avas szárított gyümölcs megreklamálása után. Nagyon korrektek voltak ők is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.21. 21:23:32

Nos, nekem a Penny Markettel volt nemrég igen pozitív tapasztalatom. Vettem 3 előre csomagolt csirkemellfilét, aztán amikor fel akartam használni őket, a háromból az egyik nagyon, a másik mérsékelten büdös volt, a harmadiknak semmi baja nem volt. Mindegyiknek azonos volt a lejárati ideje, tehát valószínűleg egy napon csomagolták őket. Írtam az ügyfélszolgálatnak, nagyon segítőkészek voltak, és noha senki másnak nem volt hasonló panasza, minden szó vagy vita nélkül visszafizették a két rossz csomag árát. Ráadásul mivel akciósan vettem őket, megtehették volna, hogy az akciós árat fizetik vissza, de a normál árat térítették meg.

Sic2 2018.09.21. 21:25:26

Igen, az ember meglepődik, ha ilyet lát! Úgy látszik ez a joghurtgyártóknál bevett szokás csak. Nekem már 2 esetben is ajánlottak ajándékcsomagot: 2005-ben a Naszálytej, idén pedig a Parmalat, amikor penészes joghurtot találtam. Pedig, ahogy itt is írják jó eséllyel a boltban sérült a hűtőlánc...
Paulát mi is szeretjük, bár csak az eprest. Ezek után még szívesebben vásárolok majd. :)

altalaj 2018.09.21. 22:55:42

A dr.Oetker céget én is nagyra becsülöm ,mert évekkel ezelőtt én csak egy szerény észrevételt tettem a zacskós élesztőre , illetve annak mennyiségére. Azonnal válaszoltak , intézkedtek és elnézést kértek.

HjCRN+y7 2018.09.22. 08:01:57

Igen, ez a tisztesseges es normalis eljaras. Te is normalisan es megfelelo hangnemben alltal a problemahoz, amire a ceg,is normalisan valaszolt. Koszonjuk hogy megirtad a tapasztalatod, mert a neten sokszor inkabb csak a panaszkodas es fikazas jelenik meg.

Nekem a sokat szidott Tesco-val volt pozitiv tapasztalatom. Vmi dragabb elorecsomagolt hust vettunk. Otthon kibontva kiderult hogy budos, romlott volt, valoszinuleg megserult vmikor a csomagolas. Vissza a boltba, Vevoszolgalat, ahol elnezest kertek, szo nelkul kicsereltek es a bosszankodas ill. utazgatas kompenzalasara meg vmi kompenzaciot is adtak.

Ezek peldak arra hogy hibak elofordulnak, alapvetoen nem szandekosak ezek, es hogy normalis hangnemu reklamaciora altalaban normalis reakcio a valasz.

Kopasz Szuzukis 2018.09.22. 10:01:48

A fénykép alapján a gombatelep egyetlen egy darab gombaspórából képződött. Ilyen fokú tisztaság még a legszuperebb mikrobiológiai laborokban is ritka. A köznséges, általunk belélegzett tiszta levegőben is köbméterenként több ezer ilyen spóra van. Persze, a kifejlődéshez az is kellett - mint ahogy azt az OETKER is írta - hogy legalább 3-4 napig hűtés nélkül tárolják. Tehát a hunyó jórészt a szállító-tároló-értékesítő rendszerben keresendő, nem a gyártásban.

clemens 2018.09.22. 11:30:07

Hát, én kipöcköltem volna az a kis penész darabot, és jóízűen megeszem a többit.
Persze akkor nem születhetett volna meg ez az írás....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.22. 12:08:10

@clemens:

A kipöckölés még csak menne, na de hogy utána JÓÍZŰEN megegyem, az ki van zárva.
süti beállítások módosítása