Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

Játék etikett!

Avagy hogyan csinálj korrekt játékot saját oldaladra, nyereményekért.

2018. március 27. - VargAda

Minap elgondolkodtam azon, hogy miért szeretik a Kildarás játékokat az emberek, és miért kapunk mindig pozitív visszajelzést a nyertesektől. Aztán megvilágosodtam, amikor láttam, hogy nagyon sokan nem játszanak tisztességesen.

Mi történik nálunk, ha játszunk nyereményekért?

Először összerakjuk, mettől meddig tart, mi a feltétele a részvételnek, mi a nyeremény, milyen grafikát készítünk hozzá, szövegezés, ellenőrzés, végül időzítés.
Jönnek a tippek hozzászólás formájában, és amikor lejár a játék ideje, megnézzük, hogy a feltételeknek megfelelt-e a nyertes, és kitesszük a nyertes nevét, videóval / képpel, amin bejelöljük, külön írunk a játék alá is, és gratulálunk hozzá, majd kérjük, hogy legyen kedves írjon a megadott e-mail címre. Levél érkezik, nagy köszönettel, és mi küldjük a nyereményt. Nyereményről kapunk képet, hogy épségben megérkezett! Mindenki boldog.

jateketikett.jpg

Nos, elindítani egy játékot nem nagy ördöngősség, de többször jelezték, hogy tök jó, hogy mi el is küldjük a nyereményeket, mert sokan játszanak, és utána semmi. Se nyertes, se nyeremény.

Eleinte nem értettem, aztán jött az újabb felismerés: vannak olyan bloggerek, akik bekérnek játékra termékeket, majd elindítják a játékot, és utána semmi. Ergo ha én most rosszindulatú vagyok, ez azt is jelentheti, hogy a blogger megtartja magának a nyereményt, és még plusz hasznot is kapott azzal, hogy pl. feltételként megadta, hogy kövessék be az oldalát.
Vagy másik rosszindulatú feltevés: a haverjának, barátjának, családnak adja a nyereményt, ezzel is letudva mindent, neki ingyen volt, a cég meg nem követi, hogy most nyert-e valaki vagy sem, mert a játékot látják csak.

Bezzeg amikor az egyik Kildara bloggerem anyukája tippelt, és be is talált, én hogy féltem, hogy valaki ránk süti, hogy “biztosan csókos volt!”, miközben a bloggerünk sem tudta, hogy az édesanyja játszott a könyvért, amit ráadásul pont neki nyertek… eddig 24 könyvet küldtünk ki, ennek a postaköltségét vegyünk átlag 1000 forintnak (eddig 24000 Ft, amit senki nem térített meg nekünk!). Én értem, hogy ez valakinek megterhelő, de nekünk megéri, mert olyan emberek játszanak, akik szeretik a könyveket, és akik tudják rólunk, hogy senkit nem verünk át. Tisztességes kommunikáció, mindenkivel szemben csak jól jöhetsz ki… azt meg nem tudom elfogadni, hogy “szóltam a nyertesnek!” megjegyzésekkel letudják… és én ha látok ilyet, mindig megkérdezem, hogy "oké, de ki nyert"… mert az olyan csalók miatt az emberek nagyon bizalmatlanná válnak, és játszani sem fognak!

Szóval, ha csinálsz játékot nyereményekért, legyél korrekt!

Tartsd be a következőket:

  1. Hirdesd meg, adj feltételeket, határidőt a játékra! Legyen kép a nyereményről, arról, amit tényleg el fogsz juttatni!  
  2. Ellenőrizd a nyertest, és gratulálj neki nyilvánosan is.
  3. Csinálj képet a nyertes nevével, és kérd, hogy jelentkezzen nálad. Ezzel nő a bizalom feléd és az oldalad felé is, és nem vonják vissza a követést, mondván megbízhatatlan vagy.
  4. Kérj visszajelzést! Mi rendszeresen kérünk képet, vagy valamilyen üzenetet, hogy megérkezett a nyeremény a nyerteshez, én is megnyugszom, hogy minden rendben ment, és az írók / kiadók is látják, hogy nem kamu, amit csináltunk, illetve ami a legfontosabb, hogy betartjuk a szavunkat!

Remélem ezzel a cikket elindul egy korrektebb, határozottabb kommunikációs irány, és sokan nem fogják hülyének nézni az embereket…

VargAda

Ui: Ez mindenkire vonatkozik, nem csak könyves bloggerekre...

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr9413783372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása