Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

KÖNYVKRITIKA - Jamie Oliver - Minden napra SUPERFOOD

Az egészség és boldogság receptjei

2018. március 12. - VargAda

KÖNYVKRITIKA - Jamie Oliver - Minden napra superfood
– Az egészség és boldogság receptjei

„Köszöntelek a mindennapi superfood világában. Ígérem, hogy ezeket a lapokat forgatva bármelyik recept mellett dönts, jó döntés lesz. Mindegyik tükrözi a kiegyensúlyozott arányok filozófiáját és a megfelelő adagolást, hogy kellő mennyiségű ételt vehess magadhoz. Nincs ebben semmi becsapás: lehetséges egyszerre szuperegészséges ételeket enni és jól is lakni.

Mindegy, hogy melyik fejezetből melyik receptet választod – márpedig legalább 30 reggelit, 30 ebédet és 30 vacsorát találsz itt –, az leginkább az ízlelőbimbóidat fogja csiklandozni, és jóllakat, de abban is biztos lehetsz, hogy beleillik a kalóriák napi rendszerébe, és ennek köszönhetően jó erőnlétben fog tartani. A reggeli kevesebb mint 400 kcal, az ebéd és a vacsora pedig egyaránt 600 kcal alatt jár, szóval bőven van még hely nassolásra és italokra.”

KIADÓ: PARK KIADÓ / OLDALSZÁM: 312 / KIADÁS ÉVE: 2016 / MŰFAJ: SZAKÁCSKÖNYV /
FORDÍTOTTA: DOBOS ANNA

page_1_thumb_large.jpgNem vallom magam egy nagy konyhatündérnek, de mióta van a kislányom, nem volt mese, meg kellett tanulnom főzni. Eleinte sokat keresgéltem az interneten, és voltak “minek nevezzelek” ételek, amik ha jól sikerültek, felírtam, ha nem, akkor gyorsan elfelejtettem, hogy valaha léteztek. Hozzáteszem, anyukám kiváló szakács volt.

De jött a Pucér szakács, Jamie Oliver valamelyik főzős műsorában, és neki elhittem, hogy a főzés bizony nem ördögtől való tudomány, csak tényleg csinálni kell. Így amikor megláttam, hogy a Park Könyvkiadó gondozásában megjelent a Superfood, rá esett a választásom.

Nehéz a könyv, súlyra! Amikor megkaptam, a babát is letettem aludni, én meg csak lapoztam, olvastam a recepteket és egy órával később különböző színekben pompázott a könyv, mert külön voltak a reggelire, ebédre és vacsorára színes jelölő matricáim. A párom csak röhögött, de jól vette, hogy egy pár hétig gyakorlatilag nem tudja, mit fog enni...mert cserébe azért, hogy mindent kipróbálunk, minden nap főzni kell! Na nem mindent, mert Jamie receptjeinek a felében van chili, amit én nem szeretek, a párom a curryvel van így, és a gyerek miatt is óvatosan kell bánni a magvas receptekkel, de így is volt miből válogatni. 30 reggeli, 30 ebéd és 30 vacsora. Ami még tetszett, hogy Jamie negyvenedik születésnapja körül kezdett el jobban odafigyelni arra, hogy mit is eszik, és ezért olyan táplálkozási tanácsadókkal dolgozott együtt, akik nem csak finom ételeket raktak össze, hanem egészségeseket is.

Ami a receptek alján szereplő adatokból nyomon is követhető: zsír, fehérje, szénhidrát… számokkal, illetve az elkészülési idővel - amire ha az volt írva, hogy egy óra, az tényleg egy óra alatt készült el!

Amolyan kihívássá vált a Superfood szakácskönyv.

De ahhoz, hogy nekiálljunk főzni, valami tematikát ki kellett találnom, így elővettem a naptárt és felírtam, mikor mit eszünk. Ez alapján könnyű volt a vásárlást is lebonyolítani, ami valljuk be, senkinek sem a kedvenc időtöltése. Nem mondom, hogy nem okozott gondot pár hozzávaló beszerzése, de hát az internet a barátom és mindig pótolható valami valamivel.

A reggelik könnyen mentek, a krémek és a tojásos receptek mind, mind nagyon finomak voltak, a gyümölcslevek is, és még a tökéletes zabfalatok is elnyerték az ízlésünket. Az ebédek már viszont okoztak fejtörést, mert sok mindent nem tudtam megvenni, de mivel sok mindent helyettesítettem a hozzá hasonló alapanyagokkal, minden ebéd eltűnt. Megettük! Nem a kutyának adtuk, hanem tényleg elfogyott, ami óriási szó!
Ettünk paradicsomos és olivás spagettit, fokhagymás kenyeret szardíniával, olasz salátákat, tönkölybúzás spagettit fürtös paradicsomos és sült ricottával, aranybarna steaket lazacból, cukorborsót és zöldségpürét, végül a nagy kedvenc a csirkés-sütőtökös cacciatore volt. Ittunk uborkás, almás mentalevet, és még sorolhatnám.

Tényleg minden finom volt, és a jövőben is fogok belőle ételeket, italokat, nassokat készíteni. Talán még az is előfordulhat, hogy lesz olyan, amibe bátorkodom majd Jamie kedvencét beletenni: a chilit!

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik szeretnek főzni, és bátrak az új ízek kipróbálásában, illetve egészségesebben akarják élni a mindennapjaikat, mert ez a könyv tényleg az egészség és a boldogság receptjeit tartalmazza.

VargAda

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr9413733014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása