Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

KÖNYVKRITIKA - Tittel Kinga - Mesélő Budapest

Térképek, rejtélyek, fotók

2018. február 24. - VargAda

meselo-budapest.jpgTudod-e mi az a patina? Vajon kik voltak a huszárok? Sejted, mi volt valaha a körút és a Vígszínház helyén?
Hallottál már a hídmesterekről és arról, hogy mi a feladatuk? Tudod-e ki volt Budapest vőlegénye, és miért hívták kocka bárónak? Miért kerülte messziről Ferenc József a budapesti Operát? Gondoltad volna, hogy Európában azért épült elsőként nálunk földalatti, mert az Andrássy utat akkoriban gyönyörű fakocka burkolat fedte, és azt nem akarták tönkretenni? Tudod-e, hogy mit rejt a Várhegy gyomra? Miért van hét tornya a Halászbástyának? Miért nincsenek felhőkarcolók Budapesten?
Ha mindezt, és még ennél is sokkal több érdekességet szeretnél megtudni gyönyörű fővárosunkról, akkor feltétlenül hallgasd meg, miről mesél Budapest. A Mesélő Budapest egy családi útikönyv, de akár hétköznapi közlekedés vagy épp osztálykirándulások alkalmával is élvezettel lapozgatható. Számtalan kép és térkép, érdekességek, különlegességek, fogalomtár és Ki kicsoda? teszi a kötetet még színesebbé és izgalmasabbá.

KIADÓ: KOLIBRI / RINGATÓ / OLDALSZÁM: 289 / KIADÁS ÉVE: 2017 / MŰFAJ: GYERMEK ÉS IFJÚSÁGI / ILLUSZTRÁCIÓ: KECSKÉS JUDIT

Mindig is érdekelt a történelem, Budapest igazi története. Elmondhatom magamról, hogy igazi pesti lány vagyok. Pesten születtem, éltem, és imádom a várost annak ellenére, hogy már nem élek a belvárosban.

Nem volt kérdés, hogy ez a könyv érdekelni fog, és hogy képes lesz újat mutatni nekem. Kecskés Judit rajzai egyszerűen lenyűgözőek, és ezt a könyvet nem is lehetne elképzelni nélkülük. Eleinte megriasztott a történelmi felvezetés, mert kicsit a suliban éreztem magam diákként, akinek ismételnie kell, hogy most képbe kerüljön. De miután ezeken az oldalakon túl voltam, rájöttem, hogy a fél életem ebben a könyvben lesz, hiszen úgy ismerem a várost, mint a tenyeremet...hát kiderült, hogy nem!

Ez az a könyv, amit biztosan félre fogok tenni a lányomnak, hogy ha ő maga is nagyobb lesz, tudjak neki mesélni Budapestről, ahol születtem, ahol minden épületnek, szobornak megvan a maga története. Megtudhatjuk, hogy hol áll Budapest legöregebb fája, hol koronázták meg Ferenc Józsefet, miért vannak cipők a Duna partján, mik azok a Zsánerszobrok, mi az a K kő, mi köze van az Emanuel-emlékfának Tony Curtis-hez, és minek állítanak emléket a Botlókövek. Továbbá fontos szerepet kap Budapest hídjainak története, az árvízvédelem, és a Duna szabályozása, és még sorolhatnám. Mind olyan dolgok, amivel én személy szerint nap mint nap találkoztam, és az életem részét képezték, de mind olyan természetesek voltak, hogy szinte észre sem vettem, pedig nagy titkok ezek. A könyvből tényleg olyan információkat kaptam, amelyekről még a lányomnak is szívesen fogok mesélni, és nem gondolom, hogy csak gyerekek kezébe kellene adni, hanem mindenkinek, akit érdekel a történelem; Budapest történelme.

Szépek voltak a térképgrafikák, átláthatóan és logikusan van felépítve a könyv. Nem egy adathalmaz, hanem apró kis történelmi emlékek az utókornak, amire nagyon-nagyon kell vigyáznia a jövő nemzedékének.

kossuthtereskornyeke_korr.jpgNagyon tetszettek az “itt történt” oldalak, ezzel is közelebb hozva a mindennapokba a régmúltat. Megfogtak még a könyvben az összehasonlításos táblázatok, az “érdekesség” és  “tudod-e?” kis jegyzetek a rengeteg épületfotó mellett. A könyv színes, de nem csak az illusztrációk és képek miatt. Budapest egy igazi történelmi város, amire mi, budapestiek és magyar emberek bárhol a világban joggal lehetünk nagyon büszkék.

Biztos vagyok abban, hogy ezt a könyvet a külföldi barátaim is örömmel vennék a kezükbe, és sétálnának végig vele Budapesten...mert hamarosan (idén tavasszal) angolul is megjelenik, amit én nagyon várok!

Köszönöm a Kolibri Kiadónak, hogy eljuthatott hozzám ez a könyv, nagy időutazás volt, és minden percéért megérte.

ÉRTÉKELÉS: 5 / 5 pont

Borító: Minden rajta van, amiről szól a könyv, és ez a türkiz szín szépen végigkíséri az olvasót oldalról oldalra.

Történet: Minden történelem tanárnak a kezébe adnám.

VargAda

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr7413694112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása