Könyvek, Anyaság, és minden más, ami érdekel...

VargAda.blog.hu

VargAda.blog.hu

KÖNYVKRITIKA - Gróh Ilona - Ringató / Sárkányparipán vágtattam

2018. február 18. - VargAda

r-6087593-1410730498-3393_jpeg.jpg“A Ringató gyerekkönyvek mellé most a polcra kerülhet egy elsősorban felnőttekhez szóló, de a gyermekek javát szolgáló kiadvány, amely a népszerű Ringató foglalkozások zenei anyagának jelentős részét tartalmazza. Az otthoni élmény megszületéséhez kitűnő segítséget nyújt a könyvhöz mellékelt énekes CD, amelyen a kötetben megtalálható valamennyi dallam és jó néhány népi hangutánzó játék is szerepel. A családi könyv mondókáit, felhasználási javaslatait és kottáit Maros Krisztina humoros és finom grafikái színesítik, hogy a kötet a gyerekekkel együtt lapozgatva is teljes élményt nyújtson. Vedd ölbe, ringasd, énekelj! gyakran hangoztatott mottónk. Nem felszólítás, hanem kérés. Bízom benne, hogy ezt a könyvet forgatva sokan kapnak kedvet a játékhoz, énekléshez a gyerekek és önmaguk örömére, gazdagodására. Ugyanis az énekhanggal, az ölbéli játékokkal nem pusztán a zenét közvetítjük, hanem a kicsi gyermek számára egy magasabb szintű odafigyelést, tudást, az érzelmek intenzívebb átadását. (Gróh Ilona, a Ringató mozgalom vezetője). Gróh Ilona saját szakterületének legjelentősebb és legnagyobb hatású magyar képviselője. Csodálatosan sugárzó egyénisége, felkészültsége, pedagógiai tudása és érzéke, valamint kifinomult zenei ízlése megkérdőjelezhetetlen. A nevéhez fűződő Ringató programot olyan jelentős szakmai, zenei műhellyé fejlesztette, amely méltán vívott ki nagy hazai és nemzetközi elismerést az elmúlt években. (Dr. Nemes László Norbert, egyetemi docens, igazgató, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézete) Gróh Ili egyszerre szelíd és elszánt. Egyetlen célja, hogy élménnyé formálja a szülők és a legkisebbek számára zenei anyanyelvünk kincseit: a tiszta forrásból származó magyar népdalokat, altatókat, döcögtetőket, hintáztatókat, simogatókat. Ezt teszi ez a könyv is: egyszerűen csak ki kell énekelni, ki kell játszani a soraiból a kisgyerekekkel együtt töltött okos, szép, vidám perceket. (Schäffer Erzsébet, Pulitzer-díjas újságíró, író)

KIADÓ: KOLIBRI / RINGATÓ / OLDALSZÁM: 60 / KIADÁS ÉVE: 2016 / MŰFAJ: GYERMEK ÉS IFJÚSÁGI / ILLUSZTRÁCIÓ: SZEPESI SZŰCS BARBARA

Ez a könyv gyönyörű. A mellékletben található CD nagyon jó stúdiómunka.

Amikor a kislányom már felfedezte a világot maga körül, gondoltam, megmutatom neki, hogy milyen egy Ringató foglalkozás. Ő végigülte az ölemben, és amikor kellett, ő tapsolt, majd két napig nem tudott aludni. Rájöttem, hogy túl korai volt, és lehet, hogy én sem voltam felkészülve arra a sok információra, ami ért minket. Ő hallott élő hangszert, én meg rájöttem, hogy nagyon kevés népdalra emlékszem, ami esetemben szégyen, mert ének tagozatos suliba jártam és sokat tudtam…

Ennek ellenére nem adtam fel, hogy egyszer majd az én kislányom is rohangálva, táncolva részt fog venni egy Rinagtó foglalkozáson, amikor már nagyobb lesz, de azért jó, ha felismer pár dalt, ami ott elhangozhat. A Kolibri Könyvkiadó gondozásában megjelentek a Ringató könyvek, amelyekből a 60 dalt is tartalmazó Sárkányparipán vágtattam című könyvre esett a választásom.

Nagyon érdekes volt látni, ahogy a kislányom, amikor megmutattam neki a könyvet, elkezdte lapozgatni, és amikor elindult a CD, felfigyelt a dallamokra, és hatalmas mosoly kerekedett az arcán. Aztán elutaztunk a nagymamáékhoz, ahol újra betettem a CD-t és ott abban a pillanatban jöttem rá, hogy a Ringató miről is szól: generációkat köt össze! A nagymama is csodálattal hallgatta, majd éneklésbe kezdett. A zene ugyanúgy összeköti a nagyszülőket és unokákat, ahogy az anyukákat és gyerekeket.

Gróh Ilonának és munkatársainak nagyon fontos a munkájuk, hogy a jövő generációja ne felejtse el a népdalokat, és az ahhoz tartozó világot. Nagyon örültem a könyvnek, mert ez egy modern kori énekes könyv. Mind a 60 dalhoz tartozik kotta, a CD-t hallgatva hallás után is könnyen tanulható a szöveg, és a dallamok is. Ez az a könyv, amit nem csak egyszer nyit ki az ember.

A könyv grafikája csodaszép.
Az, hogy megszületett ez a könyv és a CD, egy nagyon szép munka gyümölcse. Lesz olyan anyuka, akinek nem nyeri el a tetszését, de érdemes adni neki egy esélyt, mert a gyerekek imádják.

VargAda

A bejegyzés trackback címe:

https://vargada.blog.hu/api/trackback/id/tr8313678898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása